vrijdag 18 januari 2013

Auto's rijden achteruit

ik betrap er mezelf vaak op; ontmoet ik iemand die zijn vleesetende gewoontes niet aangepast heeft, en bovendien over een auto beschikt, dan denk ik wel eens: you are sooooo passé.

In 1890 vonden velen de kolonisatiemethoden van Leopold II voorbijgestreefd en zelfs misdadig. Twee eeuwen eerder had het nog gekund. De tijdsgeest was echter veranderd.

Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat over 20 jaar geen enkele geciviliseerde westerling nog vlees eet als zoals de meeste niet-vegetariërs heden ten dage. In veel milieus kan het nu al niet meer. Veganistische restaurants floreren.

Over het autogebruik had ik altijd mijn twijfels. Vandaar dat volgend artikel in De Standaard mij opbeurde: jongeren willen steeds minder een auto. Ik kan die trend alleen toejuichen. Er zijn een boel dingen over autogebruik die ik niet snap. Die dingen vervuilen de lucht, maken een ontzettend lawaai, eisen buitensporig veel ruimte op in de publieke ruimte, het verkeer is veel te veel op hen afgestemd, ze veroorzaken veel verkeersdoden. Prins Laurent houdt van auto's. Wie wil de von Sachsen-Coburg worden van 2025?